בג"ץ למדינה: לנמק מדוע לא ימונה מזוז ליו"ר זמני בלבד

אליהו גרין 2 Comment on בג"ץ למדינה: לנמק מדוע לא ימונה מזוז ליו"ר זמני בלבד

לאחר שהיועמ"שית סירבה לקבל את הצעת השופטים: בית המשפט הוציא צו על תנאי ומורה למדינה לנמק מדוע לא ימונה יו"ר לוועדה למינוי בכירים לכהונה זמנית לצורך מינוי הרמטכ"ל בלבד

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"ץ הוציא לפני זמן קצר צו על תנאי המורה למדינה לנמק, בתוך שבוע, מדוע לא יבוטל מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה – ובמקום זאת הוא ימונה ליו"ר זמני עד לאישור מינוי הרמטכ"ל בלבד.

קודם לכן הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה כי היא מסרבת לקבל את הצעתו של השופט סולברג למנות את מזוז ליו"ר זמני בלבד. מיארה נימקה את התנגדותה להצעה בכך שהיא מחטיאה את המטרה היסודית הניצב בבסיסי החלטת הממשלה הקובעת כהונה קשיחה לתפקיד זה, אשר מטרתה לנתק את הזיקה בין חברי הוועדה לדרג הממנה.

שרת הפנים, איילת שקד הגיבה להחלטת בג"ץ: "בכוונתי לפנות לראש הממשלה ולדרוש שעמדת הממשלה תהיה כפי שהמלצתי, שמינוי מזוז יהיה רק עבור אישור מינוי הרמטכ״ל. טוב שהשופט סולברג שם סוף לסטנדרט הכפול של המותר ואסור בממשלה יוצאת. השופט מני מזוז הוא לא ילד חורג של הנורמה הכללית בתקופת מעבר. וכעת המשימה ברורה: לחזור למושכלות של חוק היסוד ולפיו קיים סטנדרט אחיד שבו כל ממשלה רשאית למנות כל מינוי בכל זמן, גם בתקופת בחירות".

כזכור, לאחרונה אישרה היועצת המשפטית למנות רמטכ"ל חרף ממשלת המעבר, ולאחר מכן אישרה אף למנות יו"ר לוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, במטרה לאפשר את מינויו של הרמטכ"ל. מדובר בוועדה שבוחנת את טוהר מידותיהם של שבעה בכירים ביותר בשירות המדינה טרם מינויים.

ארגון "לביא" אף הגיש עתירה לבג"ץ נגד מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה, ובמקביל הממשלה אישרה את המינוי.

גנץ החליט: אלוף הרצי הלוי ימונה לרמטכ"ל הבא

המדינה לבג"ץ: לדחות את העתירה נגד מינוי מני מזוז



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    צריך לברר מי אוחז בגרון של גב' מיארה…

  2. 1

    האמת, בעיני צריך לבטל את המינוי שלו לגמרי, כיו"ר קבוע ברור מה הבעיה, וכיו"ר זמני – צריך נימוק חזק מאוד מדוע לא להעריך את כהונת הרמטכל, כך שמאוד הגיוני שזה מינוי זמני פוליטי לגמרי על מנת להשפיע על בחירת הרמטכל, ואם כן הדבר – מה ההבדל בין המינויים? שניהם בעייתים